Вътрешният Часовник Направлява Нашето Ежедневие

Тялото и духът на човека не са еднакво работоспособни по всяко време на деня. Има моменти на върховна форма и на спад. Който 959_cb0079721познава добре себе си, може да нагоди дневното си разписание според тях.

4:30 : Абсолютен спад

По средата на фазата на съня (през почивни дни) телесната температура, кръвообращението и хормонът на активността кортизол показват най-ниски стойности. Духът е най-отпуснат, дори и при хора, които са „почивали“. При работещите и шофиращите нощем е завишен броят на инцидентите от всякакъв род.

6:00 : Раждане и смърт

Особена честота на спонтанни раждания и смъртни случаи.

6:30 : Подготовка за събуждане

Постепенно кръвообращението се ускорява и се покачват стоностите на кортизола и кръвната захар. Намалява производството на сънния хормон мелатонин. Телесната температура все още е ниска.

8:30 : Събуждане

В неработните дни средностатистическият човек отваря очи по това време. Бързото покачване на температурата прогонва сънливостта.

9:00 : Денят може да започва

След кратка фаза на затопляне тялото и духът преминават в „буден режим“. Пулсът и кръвното налягане силно се покачват, което при сърдечноболните крие опасности. В следващия един час броят на инфарктите е особено висок.

10:00 : Първи върхов момент

Според учените в този час краткосрочната памет е във върхова форма. Общата концентрация също е на най-високо ниво, което с изключение на известен спад по обед се запазва до вечерта. Стимулиращите активността вещества адреналин и серотонин, както и сексуалният хормон тестостерон се произвеждат в големи количества и подпомагат организма при активна работа.

11:30 : Време за решаване на проблеми

Този момент от деня е може би най-подходящият за решаването на комплексни задачи. Електроцефалографията показва, че през следващия час и половина мозъкът е особено активен.

12:30 : Обед

От четири до пет часа след закуската чувството на глад отново се усеща. Нивото на грелина, „хормонът на глада“, рязко се покачва. Черният дроб отделя храносмилателни ензими. Внимавайте с алкохола – организмът още не произвежда достатъчно алкохолдехидрогеназа – ензимът, който разгражда спирта.

14:00 : Сиеста

Засилва се сънливостта, концентрацията и работоспособността намаляват. Кратка дрямка може да ви зареди с нова енергия.

15:00 : Втори върхов момент

И без следобеден сън следващите часове са особено подходящи за усилен физически илии интелектуален труд. Активността на белите дробове, пулсът, мускулната сила и умствените възможности достигат върхови стойности. Това е подходящ момент за болезнена манипулация при зъболекар. Упойките действат особено добре, тъй като се разграждат бавно.

17:30 : Време за емоции

Повишеното загряване на кожата подстазва, че сетивата са особено чувствителни на дразнения. В резултат на това реакциите са бързи, а способността за координация добре изразена. В същото време поради увеличаването на грелина в кровта отново се засилва усещането за глад.

19:00 : Вечеря

Организмът има нужда от нова енергия. Физическата и умствената работоспособност постепенно намаляват.

20:00 : Трети върхов момент

Кръвното налягане и телесната температура са в стойности, които ни държат будни. Сега организмът активно храносмила и изгражда мускули. Вечерният бодибилдинг особено много допринася за увеличаването на бицепсите.

22:00 : Започва нощта

Бавно тялото се подготвя за покой и регенерация. Нивото на мелатонина се покачва, телесната температура спада. Кожните алергии и болките (например зъбоболът) в този момент са особено активни.

24:00 : Часове на обновлението

От полунощ нататък се създават нови имунни клетки, когата и косата растат, чувството на глад е потиснато. Зачестяват пристъпите на астма.

0:30 : Заспиване

В резултат на усиленото производство на мелатонин и осезаемо спадане на телесната температура, в почивните дни средностатистическият човек заспива по това време.
Следващито осем часа са разделени на пет 90-минутни сънни цикъла, които могат да бъдат прекъсвани от събуждания. В първите цикли тялото потъва в дълбок сън и излива почти цялата дневна доза хормони на растежа. В по-късните цикли фазите на сънуване са по-чести (т.нар. REM сън).

*Изброените тук фази се отнасят до средностатистическия човек. Вътрешният часовник на отделни индивиди може да има отклонение с три часа от средните стойности.

10 Хитрини Да Започнем Деня По-Бодри

Управлявай Настроението Си!

Стопи Ледовете С Чаша Гореща Напитка

Музика За Релакс – Затвори Очи, Отпусни Се И Релаксирай…

Любими Сериали – Гледай Онлайн