Грипът чука на вратата – Как да подсилим организма си за студените дни?

Есента дойде, задава се и зимата. В този период е много важно да засилим имунната си система, за да не ни тормозят типичните за студените месеци простуди и

грипове. Ето как да го направим…

Хрян

Унищожава болестотворните бактерии
Полезният ефект от стрития хрян е по-малък, отколкото от пресния му корен, в който има повече фибри. Добре е да знаете ,че хрянът се бере в края на Октомври, а специално корените му може да намерите на пазара през цялата година. В хряна се съдържат много ценни съставки – калий, калций и витамин С в големи количества. Още в дълбока древност той е бил използван срещу простуда. Корените му много успешно се борят с бактериите в организма. Освен това притежават противовъзпалителни качества. Хрянът помамга и при липсата на апетит, ревматизъм, отоци. Регулира нивото на кръвната захар. Втриването на кожата със сок от хрян намалява луничките.
Да си направите „хрянова салата“ не изисква нито време, нито е трудно. Трябват ви 2 кг пресни домати, 400 гр корени от хрян, чаша зехтин и сол на вкус. Яжте я в течение на една седмица. Не прекалявайте, злоупотребата с хрян може да причини гастрит, гадене, повръщане, диария, рани (ако се нанася върху кожата).

Глог

Помага при високо кръвно налягане
През есенно-зимния период артериалното ни кръвно налягане се повишава. Глогът може да го регулира. Той разширява кръвоносните съдове на сърдечния мускул, увеличава кръвоснабдяването и притока на кислород, а оттам понижава в умерена степен кръвното налягане.
За да приготвите отварата, залейте 2 с.л. глогов цвят с 500 мл вряла вода. След 2 часа прецедете течността. Пийте от нея по 100 мл преди хранене. Ако отварата ви се стори много горчива, добавете мед. Плодът на глога се използва по същия начин като цвета, но се вари 10 минути.

Липов чай

Сваля температурата
Класиката е липовият чай. Той съдържа дъбилни вещества, захари, етерично масло, каротин, витамин С и др. Има дезинфекционно действие и сваля температурата. Под формата на чай подпомага лечението на простуда, грип, ангина, пневмония. Желателно е профилактично да пиете 2-3 чаши дневно. Ако добавите мед, няма да сгрешите. Но чак когато чаят поизстине докъм 60 градуса, защото ако водата е вряща, ще се изгубят полезните качества и съставки на меда.
Полезни са и гаргарите със запарка от градински чай или мащерка. Запарката се приготвя по следния начин: 1 супена лъжиа от билката се поставя в 250 мл гореща вода, оставя се да престои 20 минути, докато изстине напълно, след което се прави гаргара. И в този случай смесването с плечен мед (както и с мед от зелени борови шишарки или от борови връхчета) ще увеличи лечебния и профилактичния ефект.

Ехинацея – помощник отвъд океана

Намалява риска от ринит
Профилактичното прилагане на това многогодишно растение от Северна Америка с красиви виолетово-розови листа може да намали риска от ринит с 58%. Ако пък се прилага по време на заболяване, съкръщава два пъти продължителността му.
Растението повишава имунитета, а в съчетание с витамин С намалява риска от хрема с 86%. Ехинацеята помага и при кашлица и главоболие, влияе благоприятно върху трудно лечими хронични хепатити, хронични бронхити, синузити и много други вирусни заболявания като рецидивираща херпесна инфекция например.

Сън, риба и секс за повече здраве

Разхождайте се сред природата

Докато все още времето го позволява, не се лишавайте от поне 15-20 муните разходка сред природата и от важните доми витамин D, който организмът ни синтезира единствено с помощта на слънчевите лъчи.
Витамин D е жизненоважен за здравето – той подобрява кръвообръщението, нормализира артериалното налягане, оказва положително влияние върху мускулите, костите и нервната система. Подобрява общия тонус на организма и засилва имунната система.

По-малко захар

Освен, че тя е без особена хранителна стойност, има данни, че потиска имунната система, като понижава активността на белите кръвни телца – най-верните стражи на организма ни.

Наспивайте се

Хроничният недостиг на сън съсипва имунната система, а здравият и достатъчен сън увеличава производството на хормони, които я подсилват. Макар, че на всеки от нас му трябва различно време, за да се наспи, добре е „критичната граница“ да не пада под 7 часа на денонощие.

Яжте риба

Мазните видове риба са богати на витамин А и Омега-3 киселини, които помагат белите кръвни телца да унищожават болестотворните организми. Нови изследвания показват, че рибата намалява и риска от развитие на рак на стомаха.

Не подценявайте секса!

Само два пъти креватни забавления седмично стимулират изработването на по-големи количества имуноглобулин А в телата ни. Тези антитела са безмилостни към инфекциите. Освен това ни остава и чистото удоволствие от секса.

Прочетено за Вас от: „Журнал за жената“

И ОЩЕ: